مدیرکانون بسیج مهندسین سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی عنوان کرد: در حوزه شهرسازی ارتباط خوبی با چهار شهرداری شهرستان دشتی داشته‌ایم

به گزارش شبکه خبربوشهر، علی روستا پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در خورموج اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسین در راستای برنامه‌های ابلاغی که کمک به ارتقاءکارآمدی نظام اسلامی در عرصه‌های سازندگی، اقتصادی، علمی، فن‌آوری و مدیریتی با تربیت مهندسین تراز انقلاب اسلامی است تلاش‌های وافری در سطح شهرستان دشتی انجام داده است.

وی افزود: حفظ و گسترش فضای ارزشی در جامعه مهندسی جهت تحقق جامعه پیشرفت اسلامی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های بسیج مهندسین است.

 مدیرکانون بسیج مهندسین سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی تصریح کرد: کانون بسیج مهندسین در شهرستان دشتی در یک سال گذشته فعالیت چشمگیری از خود به‌جایی گذاشته است که مهم‌ترین آن‌ها در حوزه اقتصادی دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت بازدید میدانی و مشاهده ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان اشت.

روستا یادآور شد: در این راستا رسما از 15 گروه سرمایه‌گذاری برای مشاهده ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان دشتی دعوت به عمل آمد که تاکنون پنج گروه سرمایه‌گذاری که سه گروه آن خارجی هستند در منطقه حضور یافته‌اند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران بخش داخلی و خارجی از حوزه‌های انرژی، صنایع پایین‌دستی، پتروشیمی و محصولات تبدیلی در بخش معادن و کشاورزی بازدید کردند.

روستا عنوان کرد: در حوزه ظرفیت‌شناسی و تربیت مهندسین از بین 428 نفر از مهندسین تراز اول که دارای مدارک تحصیلی کارشناسی‌ارشد به بالا هستند 25 نفر از آن‌ها در تراز عالیه شناسایی که در حوزه‌های شهرسازی، عمران، اقتصاد و انرژی از وجود آن‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: در حوزه مشاوره و راهنمایی، صنعت گردشگری، فضای سبز و صنایع ملی پتروشیمی موفق شدیم همکاری‌هایی با منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی داشته باشیم.

مدیرکانون بسیج مهندسین سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی عنوان کرد: در حوزه شهرسازی ارتباط خوبی با چهار شهرداری شهرستان دشتی داشته‌ایم که مطالعات و مشاوره در حوزه فضای سبز، المان، مدیریت شهری، مبلمان شهری و حوزه راه و عمران بوده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های سال جاری بسیج مهندسین شهرستان دشتی ساماندهی و شناسایی شرکت‌های پیمانکار و رتبه‌دار برای قرارگاه سازندگی در دهستان کبگان شهرستان دشتی است و از پیمانکاران بسیجی بومی شهرستان دشتی در این پروژه‌ها استفاده خواهد شد.

روستا ادامه داد: در حوزه مدیریتی تعداد 15 نفر از بسیج مهندسین به شهرداری‌های چهارگانه دشتی، دیر، کنگان و جم نیز معرفی کرده‌ایم.

مدیرکانون بسیج مهندسین سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی گفت: سازمان بسیج مهندسین شهرستان دشتی در دو بخش صنعت و معدن، عمران و معماری فعالیت می‌کند.

روستا از عضویت 810 نفر در سازمان بسیج مهندسین دشتی خبر داد و یادآور شد: در بخش عمران و معماری 385 نفر عضو داریم که از این تعداد 15 نفر نخبه‌ها هستند و 425 نفر نیز در حوزه صنعت و معدن فعالیت می‌کنند که 9 نفر از آن‌ها به‌عنوان نخبه شناسایی‌شده‌اند.

وی از برگزاری کارگاه تخصصی برای مهندسین خبر داد و اضافه کرد: از طرف مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای یک دوره آموزشی تخصصی  به‌ صورت یک‌ ساعته، دو روزه و سه‌ماهه برگزار خواهد شد.

روستا تأکید کرد: پیشرفت و تحول در حوزه مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی مرهون تلاش و پیگیری مجدانه خبرنگاران است.

وی اضافه کرد: نقش و جایگاه خبرنگاران در بیان واقعیت‌ها و به تصویر کشیدن رویدادها در همه برهه‌ها از اهمیت و تأثیر بسیار بالایی در آگاه‌سازی مردم برخوردار بوده و سرمنشأ اتفاقات بزرگ و تحول عظیم در سطح شهرستان دشتی و استان بوشهر بوده‌اند.

 

http://bunn.ir/index.php/special/4584-810

 

 

1234