مهرجو گفت :با حضور بسیج مهندسین در شهرستان و استفاده از تجربیات و نیروی جوانی مهندسان می توان راه توسعه شهرستان را سریعتر پیمود.

غلامرضا مهرجو فرماندار شهرستان دشتی صبح امروز در دیدار با اعضای بسیج مهندسین شهرستان دشتی در سخنانی اظهار داشت: امروز با گذشت بالغ بر 36 سال از عمر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، ما به برکت این نظام شاهد یک تشکل و ارگانی به نام بسیج در سطح کشور هستیم که همگی از نزدیک از برکات  وآثار مثبت این نهاد در همه ی عرصه ها استفاده نموده و شاهد شکوفایی هرساله این نهاد مقدس هستیم.

 

وی گفت: بسیج در همه ی صحنه های دفاع از ارزش ها و نظام همواره پیشرو و پیشگام بوده است و اکنون نیز در صحنه های فرهنگی و سازندگی، اقتصادی و اجتماعی نیز مانند دفاع از نظام پیشگام است .

 

مهرجو افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های توسعه در سطح کشور بسیار گسترده است و نیاز است در یک بازه زمانی مناسب از این ظرفیت ها به نحو احسنت استفاده گردد و مسیر توسعه و پیشرفت را در کشور هموار کنیم.

 

فرمانداردشتی اضافه کرد: دولت در مجموعه نظام به تنهایی قادر نیست که بار سنگین توسعه و ترقی را به دوش بکشد و دولت ها در اکثرموارد هموار کننده راه پیشرفت و توسعه هستند و بستر پیشرفت را برای توسعه توسط مردم فراهم می کنند تا مردم بتوانند امورات پیشرفت را به دست بگیرند.

 

وی تاکید کرد: یکی از مجموعه هایی که می تواند این ظرفیت و این باررا به دوش بکشد و آن را به سرمنزل مقصود برساند تشکیلات بسیج و زیر مجموعه های آن است و اکنون نیز زیر شاخه های تخصصی مختلف آن شکل گرفته است که بسیج مهندسین از مهمترین این زیر شاخه ها می باشد که با داشتن تجربیات فراوان می تواند امکان توسعه منطقه را فراهم کند.

 

مهرجو تصریح کرد: ما همگی به اتفاق به این اجماع رسیده ایم که استان بوشهر دارای ظرفیت های بزرگ و فراوانی است که تاکنون نتوانسته ایم از این ظرفیت های بزرگ استفاده ی مناسبی انجام دهیم و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار نیز به تبع این عدم توسعه در سطح شهرستان پراکنده شده اند.

 

وی بیان نمود: هر استانی بر حسب ظرفیت های داخلی خود می تواند مسیر توسعه را طی کند و استان ما نیز که در زمینه گاز و نفت وکشاورزی و همچنین شهرستان دشتی که در زمینه معادن دارای ظرفیت بالقوه ای است می تواند با سرمایه گذاری در این زمینه راه توسعه و پیشرفت را هر چه سریعتر بپیماید.

 

مهرجو در پایان تاکید کرد: ما حضور بسیج مهندسین را در سطح شهرستان دشتی را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این تشکل بزرگ با حضور متخصصان زبده آن بتواند به عنوان یک بازوی کمکی در روند توسعه شهرستان همراه و همگام ادارات ما باشد و در این راه نیز ادارات و ارگان های ما می توانند از این نیروی بزرگ علمی و جوان نهایت استفاده را ببرند.