جلسه کارگروه معماری در سالن اجتماعات شهرداری خورموج برگزار گردید .

 

در مورخه 94/9/28  به همت تعدادی از اعضای فعال کارگروه معماری بسیج مهندسین شهرستان دشتی ، جلسه ای در سالن اجتماعات شهرداری خورموج تشکیل گردید .

در این جلسه که اکثر اعضا کارگروه معماری حضور داشتند ، مسائلی حول محور : المان های شهری ، فضاهای سبز ، نماهای بصری ، توجه ویژه به بافت فرسوده  و ... مورد تبادل نظر قرار گرفت .

این کارگروه با اهداف توجه خاص به چهره مبلمان شهری و ساماندهی ساخت و ساز بر مبنای اصول و معیارهای مهندسی معماری و شهرسازی آغاز بکار کرده است .

اعضای فعال در این گروه را شهروندان شهر تشکیل می دهند که سالهاست دغدغه های چگونگی عمران و آبادانی شهر را دنبال کرده اند و از امروز آمده اند تا در یک گروه هم اندیشی و بهره گیری از دانش و توان همگانی ، حتی با جلب نظر عموم مردم بر شرکت در ارائه نظرات سازنده ، به نوعی مردم سالارانه به عرصه توسعه و احیا چهره مهندسی شهری پا گذاشته باشند .

برنامه کارگروه چنین می باشد تا همه ادارات و ارگانهای سطح شهر و همه آحاد مردم را با ساخت و ساز بر اساس معیارهای شهرسازی با رعایت کلیه مفاهیم زیربنایی و فرهنگی و سنتی به مدرنیته آشنا کنند و با دگرگونی چهره شهر با اهداف حرکت بسمت یکپارچه سازی چهره ساختمانها و مناسبت آنها با چهره میادین و معابر و تلفیق اینها در دگرگونی و زیبا سازی مبلمان شهری ، عملا بر چگونگی چهره شهری تاثیر گذار شوند .

در پایان جلسه ، سرلوحه مسیر حرکت کارگروه که همه ساخت و سازهای شهری ، چه در بخش مسکن مردمی و چه در بخش ادارات و سازمانها را شامل می شود ، به تفکیک جهت سپردن وظایف پیگیری به گروه های زیر مجموعه این کارگروه ، بیان شد و قرار شد در هفته آینده بطور گسترده تر به طرح و بررسی و ساماندهی کارگروه ها پرداخته شود .