روستا گفت: بسیج مهندسین با ایجاد کارگروه های 9 گانه و استفاده مناسب از این ذخیره علمی طلایی شهرستان و استفاده مناسب از این مهندسین در پروژه های علمی و عملی شهرستان دشتی و همچنین ورود در بحث اقتصاد مقاومتی گامهای مثبتی را برای ارتقای علمی شهرستان برداریم.علی روستا مسئول بسیج مهندسین شهرستان دشتی درنشست هم اندیشی مهندسین اظهار داشت: با پایشی که در شهرستان دشتی انجام دادیم موفق شدیم تعداد 120 نفر ازفارغ التحصیلان بالاتر از فوق لیسانس را شناسایی کردیم و متاسفانه تاکنون خروجی مناسبی از این ذخیره علمی شهرستان نداشته ایم.

 

وی افزود: بسیج مهندسین در راستای این پایش  با ایجاد کارگروه های 9 گانه و استفاده مناسب از این ذخیره  علمی طلایی شهرستان و استفاده مناسب از این مهندسین در پروژه های علمی و عملی شهرستان دشتی و همچنین ورود در بحث اقتصاد مقاومتی گامهای مثبتی را برای ارتقای علمی شهرستان برداریم.

 

روستا اضافه کرد: این کارگروه های 9 گانه به عنوان بازوی کمکی ادارات شهرستان دشتی عمل می کنند و امیدواریم مسئولان شهرستان هم رغبت بیشتری برای این همکاری داشته باشند.

 

وی بیان داشت: مهمترین پروژه ای که برای شهرستان در نظر داریم ایجاد یک کلینیک صنعتی برای عارضه یابی و شناسایی مشکلات شهرستان در سطوح مختلف فنی و صنعتی است که با ایجاد این کلینیک می توان آسیب ها ومشکلات پروژه های شهرستان را شناسایی واجرای آنها را سرعت بخشید.

 

روستا تاکید کرد: با 10 نفر از سرمایه داران بومی شهرستان که بالغ بر 8 میلیارد سرمایه جاری دارند صحبت کرده ایم که 3 نفر از آنها حاضر به سرمایه گذاری در پروژه های علمی شهرستاندارند و امیدواریم این روند در سالهای آتی سرعت بیشتری یابد و شهرستان دشتی به پیشرفت علمی بالاتری برسد.

 

مسئول مسئول بسیج مهندسین شهرستان دشتی با اشاره پروژه های علمی شهرستان دشتی گفت: تولید انرژی برق  پاک از سلولهای خورشیدی از مهمترین پروژه های بسیج مهندسین شهرستان است که نیاز به 8 میلیارد تومان سرمایه دارد و این پروژه با دوره برگشت 5 ساله می تواند برق 465 خانوار را تامین نماید و تحولی شگرف در روند تولید برق شهرستان ایجاد نماید.