فرماندار شهرستان دشتی گفت: همه باید تلاش کنند تا خواسته مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی محقق شود.

غلامرضا مهرجو ظهر امروز در جمع مدیر و اعضای بسیج مهندسین سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج تربیت‌یافتگان اهل‌بیت(ع) در صحنه‌های مختلف نظام همواره پیشرو و پیشگام بوده است.

فرماندار شهرستان دشتی افزود: بسیج در صحنه‌های فرهنگی، سازندگی، اقتصادی، اجتماعی، دفاعی و جنگ نرم پیشگام است و این بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: ظرفیت‌ها و توسعه در سطح کشور بسیار گسترده است و نیاز است از این قابلیت‌ها بسیج استفاده و مسیر توسعه و پیشرفت در کشور را هموار کنیم.

مهرجو خاطرنشان کرد: دولت در مجموعه نظام به‌تنهایی قادر نیست که بار سنگین توسعه و ترقی را به دوش بکشد زیرا دولت‌ها همواره در تلاش هستند تا بستری را فراهم کنند تا مردم خود امورات را به دست بگیرند.

وی افزود: بسیج از ظرفیت‌های بزرگی برخوردار است و یکی از حوزه‌هایی که از تخصص‌های مختلفی شکل‌گرفته و می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند بسیج مهندسین است که در سطح ملی و منطقه دارای تجربیات خوبی است.

مهرجو بیان داشت: استان بوشهر از ظرفیت‌های توسعه‌ای برخوردار است ولی تاکنون هیچ استفاده‌ای نکرده‌ایم امروز تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پشت درب استخدام ادارات مانده‌اند.

 

فرماندار دشتی گفت: هنوز نتوانستیم در مسیر دیدگاه مقام معظم رهبری که نسبت به اقتصاد مقاومتی داشته‌اند گام برداریم لذا باید همه تلاش کنیم تا خواسته مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی محقق کنیم.

وی تأکید کرد: باید از معادنی که دارای ارزش‌افزوده است به‌خوبی استفاده و می‌توان با صادرات معادن موجود در شهرستان دشتی بازارهای منطقه را تصاحب کرد.

مهرجو گفت: در شهرستان دشتی ظرفیت‌های نفتی و گازی، کشاورزی، گردشگری و معادن وجود دارد و 25 درصد معاون استان بوشهر در دشتی است.

وی یادآور شد: با برداشت‌های بی‌رویه متأسفانه محیط‌زیست را تخریب می‌کنیم و با برداشت‌های بی‌رویه‌ای که انجام می‌شود نه توسعه‌ای رقم می‌خورد و نه اشتغالی به وجود می‌آید و هیچ‌کدام از اهدافی که برای شهرستان سوددهی داشته باشد حاصل نمی‌شود.

مهرجو اضافه کرد: سهم اشتغال شهرستان در صنعت و معدن در استان بوشهر بسیار پایین است هرچند باید به نسبت درصدی که وجود دارد اشتغال نیز در آن دخیل باشد اما متأسفانه چنین نیست.

وی افزود: سال گذشته از محل تملک دارایی‌ها و وجوه متمرکز ملی مبلغ 66 میلیارد تومان به شهرستان دشتی اختصاص یافت در زیرساخت‌ها هزینه شد.

مهرجو ادامه داد: این اعتبارات در بخش راه، منابع آب، بهداشت و درمان، عمران شهری و روستایی هزینه شد اما توسعه‌ای در کار نبوده است.

فرماندار شهرستان دشتی گفت: معدن متعلق به منابع بین نسلی است و باید از آن طوری استفاده شود که ارزش‌افزوده به دنبال داشته باشد نه اینکه خام فروشی صورت گیرد و اگر به دنبال توسعه هستیم باید برنامه‎ریزی کامل داشته باشیم و بدانیم داشته‎هایمان چیست و قرار است به کجا برسیم و این نیاز به بسیج همگانی است.

وی افزود: نیاز است ادارات کوچک‌سازی و از این‌همه نیروی انسانی تخلیه شود و لازمه آن این است صندوق را تقویت کنیم و وابستگی مردم را به تیم‌های اداری تجدید نکنیم.

مهرجو بر آموزش‌های تخصصی بین دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان تأکید کرد.

مدیر سازمان بسیج مهندسین صنعتی و عمران سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی نیز گفت: بسیج مهندسین صنعتی و عمران دارای 9 کمیته است.

علی روستا افزود: در دشتی کمیته عمران، معماری، صنعت ، معدن، فناوری و اطلاعات، انرژی، محیط‌ زیست، ابزار دقیق، آب و برق فعالیت دارند.