نیازمند مدیران قوی در عرصه اقتصاد هستیم

 

به گزارش سازمان بسیج مهندسین استان بوشهر ، حضرت آیت الله صفایی بوشهری در دیدار مسئولین و جمعی از اعضای سازمان بسیج مهندسین استان بوشهر فرمودند: بی تردید اقتصاد نقش مهمی در زندگی بشر از آغاز تاکنون داشته و هم اینک به عنوان یکی از ارکان مهم مدیریت جوامع تلقی می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تهدید و تحریم اقتصادی حربه ای در دست جهان استکبار است، افزودند: اقتصاد مقاومتی مانند سدی در مقابل نفوذ اقتصادی و فشارهای اقتصادی جهان استکبار در کشورهای مستقل است.

هدف تهاجم اقتصادی، از هم پاشیدن نظام دینی است

ایشان بیان داشتند: اقتصاد اگر در دست انسان های متعالی باشد یک فرصت است و اگر در دست انسان هایی باشد که اندیشه های غیر خدایی و ظالمانه دارند قطعاً یک تهدید است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری تصریح نمودند: یکی از انواع تهاجم نرم، تهاجم اقتصادی است که از دیرباز وجود داشته و هدف آن، از هم پاشیدن نظام دینی است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر با بیان اینکه تهاجم اقتصادی یکی از مؤثرترین نوع تهاجم نرم در تاریخ بشر بوده است، تصریح نمودند: راهکار مقابله تهاجم اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری فرمودند در مقابل حمله اقتصادی باید مقاومت اقتصادی داشته باشیم.

اقتصاد با حرف و مذاکره درست نمی شود

ایشان در ادامه عنوان نمودند: اقتصاد مقاومتی دارای چند مؤلفه است که از جمله آنها می توان به دانش بنیانی در عرصه اقتصاد، جهاد و عدالت و مراعات فرهنگ دینی و ارائه پیوست های فرهنگی، دارا بودن بانک اطلاعات نیازسنجی های کنونی و آینده نظام و حمایت مادی و معنوی اشاره نمود.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در عرصه اقتصاد باید جهادی عمل کرد، اظهار داشتند: اقتصاد با حرف و مذاکره درست نمی شود بلکه اقدام و عمل می خواهد به همین خاطر مقام معظم رهبری امسال را به نام اقتصاد «مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری نمودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دریا و کرانه یک گنج است و استان بوشهر نیز یک استان کرانه ای است، افزودند: در کشوری مانند ویتنام نرخ تولید ناخالص ملی اقتصاد کرانه ای ۵۰ درصد است اما در استان بوشهر و ایران این آمار بسیار پایین و در حدود ۲ درصد است.

نیازمند مدیران قوی در عرصه اقتصاد هستیم

ایشان ابراز داشتند: ظرفیتی که در ایران برای رشد اقتصادی وجود دارد بسیاری از کشورها ندارند، اما متاسفانه ما مدیران قوی اقتصادی نداریم و اگر هم داریم به کار گرفته نمی شود و بسیج مهندسین می تواند یک تحول عظیم در این نگرش و این نوع توقف ایجاد کند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر عنوان نمودند: نگرش بسیج مهندسین در این عرصه باید اقتصاد مقاومتی با گرایش اقدام و عمل بر اساس دانش و از آن طرف، جهادی عمل کردن باشد و این از ویژگی های بسیج است.

نقشه جامع توسعه و پیشرفت اقتصاد استان بوشهر طراحی شود

حضرت آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشتند: در استان بوشهر باید نقشه جامع توسعه و پیشرفت اقتصاد بر اساس آمایش و ظرفیت سرزمینی، کسب اعتبارات و مجوزات، تولید منابع انسانی کارآمد بومی و از آن طرف حمایت، طراحی شود.

نوع نگرش به اقتصاد استان بوشهر عوض شود

ایشان با تأکید بر اینکه باید نوع نگرش به اقتصاد استان عوض شود، تصریح نمودند: در استان بوشهر باید با یک نگاه علمی برای وجب به وجب این استان برنامه داشت و مدیریت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشتند: یکی از رسالت های بسیج مهندسین این است که به دنبال تدوین نقشه جامع اقتصاد استان باشد.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در پایان افزودند: بسیج مهندسین در عرصه اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد و می تواند با پروژه ها، برنامه ریزی ها و ارائه مسائل علمی، استان را به حرکت در آورد.