به گزارش روابط عمومی بسیج مهندسین دشتی طی مصاحبه با مدیر بسیج مهندسین دشتی اعلام مطالعات و تحقیقات و حتی شرکت سرمایه گذار برای ساخت پتروشیمی در دشتی را اعلام کرد .

به گزارش روابط عمومی بسیج مهندسین دشتی :

مهندس علی روستا،مسئول بسیج مهندسین شهرستان دشتی اظهار داشت : راه اندازی واحد پتروشیمی ،بر اساس مطالعه ی ظرفیتهای بالفعل و بالقوه ای شهرستان دشتی و طی تحقیقات به عمل آمده جهت رونق اقتصادی در سطح شهرستان و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال جوانان بومی تحصیل کرده،پیشنهاد میگردد. ایشان افزود : با اجرای این طرح طی تحقیقات و مطالعات انجام شده از سوی تیم بسیج مهندسین شهرستان دشتی ،محصولات تولیدی پتروشیمی مورد نظر در دو بخش صادرات خارجی و داخلی که در بخش داخلی ، مصرف واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی شهرستان باعث رونق و پویایی چرخه اقتصاد در شهرستان خواهد گردید و نیز بخشی از مواد اولیه سایر واحدهای تولیدی کشور را فراهم خواهد کرد.                                                               

خوراک تامین شده برای پروژه مورد نظر بر اساس جدیدترین فناوری ها و طی مطالعات انجام شده موجود در منطقه، از دو ظرفیت پارس شمالی و پارس جنوبی استفاده خواهد شد.
  اجرای این طرح حدود 4000 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند .                                                                                            

علی روستا در حوزه مالی این پروژه اظهار داشت : حتی جهت ساخت پروژه مورد نظر با یک شرکت چینی جهت سرمایه گذاری صحبت های اولیه صورت پذیرفته و حاضر به سرمایه گذاری در بخش ( فاینانس مالی ) و همچنین بخش فنی پروژه شده اند .                                                    

اجرای شدن طرح پیشنهادی،تدبیر و همت نماینده محترم مردم شریف دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی را میطلبد که با رایزنی موانع قانونی را برطرف یا با وضع قانون از سرمایه گذاری در استان حمایت نمایند مثلا با الزام شرکت ها برای بهره گیری از برند بومی ،نقش موثری در جذب بیشتر سرمایه ایفا کنند.                                                                                                                

با تشکر                                                                                                                     

    - روابط عمومی بسیج مهندسین شهرستان دشتی - 14/5/1395